10 MANDATE DE COMUNICARE PUBLICĂ

1.Nu se știe unde a fost Președintele României, pe timpul manifestației din 10 august 2018 și de ce nu a luat atunci o poziție publică privind mersul evenimentelor din Piața Victoriei, având legitimitatea comandei constituționale a structurilor militare ale României.

2.Nu se știe unde a fost Premierul României, pe timpul manifestației din 10 august 2018 și de ce nu a intervenit, conform atribuțiilor legale, pentru temperarea spiritelor din Piața Victoriei.

3.Nu se știe unde a fost înlocuitorul Premierului României, pe timpul manifestației din 10 august 2018 și de ce nu girat acțiunea forțelor menite a apăra instituțiile statului român, inclusiv clădirea guvernului din București.

4.Nu se știe ce anume a făcut și decis ministrul de interne, în cursul zilei de 10 august 2018 și în noaptea care a urmat, pe timpul demonstrației din fața Palatului Victoriei.

5.Cu toată parada justițiară a unor procurori scoși brusc de la naftalină, opinia publică mioritică nu a fost informată privind numele celor care au încercat, prin forță, ruperea cordonului de jandarmi și ocuparea ilegală a Palatului Victoriei.

6.Deși în seara zilei de 15 august 2018, pe micul ecran, a fost invocată existența unui grup de circa o mie de manifestanți recalcitranți, pe 10 august 2018, în ciuda filmărilor făcute nu a fost precizată identitatea acestora, cetățenia, țara natală, profesia și justificarea de facto, nu politică, a manifestărilor evident ostile forțelor de ordine.

7.În condițiile în care, pe timpul manifestației inițial pașnice, apoi marcată de tentativa de a intra în clădirea Guvernului României, nu a existat nicio notificare de comunicare publică democratică a șefilor serviciilor secrete autohtone, ar fi util să se știe, respectând reperele de confidențialitate legale, unde erau cei care controlau aceste structuri, pe timpul demonstrației evident ilegale și ce informații au trimis, în flux continuu, Președintelui, Premierului și Ministrului de Interne.

8.Pornind de la realitatea că aproximativ jumătate din cei patru sute de cetățeni afectați fizic de evenimentele nefericite, din 10 august 2018, au depus, în mod democratic, legal, plângeri penale, noua conducere interimară a Jandarmeriei Române este obligată să informeze pe contribuabilii români, asupra modului în care acordă, dacă o face, asistență juridică propriilor angajați – cei implicați în aceste evenimente dureroase, dar care nu pot fi abordate doar în registrului negativismului isteric.

9.În condițiile în care Președintele și Premierul țării au dat o dovadă clară de lașitate publică, prin lipsa dovedită de reacție, pe timpul confruntărilor din 10 august 2018, din Piața Victoriei, Curtea Constituțională este obligată, moral, să ia o atitudine publică obiectivă, conformă statutului României, de stat membru al NATO și al UE.

10.Realitatea demonstrează că organele abilitate ale statului român cunosc, în linii mari, care categorii de cetățeni au demonstrat în Piața Victoriei. Minima Moralia obligă Ministerul de Interne, pe baza informațiilor furnizate de serviciile secrete românești, să precizeze public câți manifestanți erau din București, câți români au sosit acolo, din țările europene unde trăiesc și muncesc și – mai ales – câți cetățeni străini asistau la dramă, inclusiv țările din care proveneau. Aceștia din urmă fiind evident extrem de democrați și pașnici.

~